Tuesday, 8 December 2015

PEMUSNAH peluru berpandu terbesar Tentera Laut Amerika Syarikat bermula ujian di laut yang PERTAMA . . .


Satu persembahan artis, kelas pemusnah Zumwalt (An artist rendering of the Zumwalt class destroyer) © Wikipedia

nUSANTARa Kapal perang stealth maju Tentera Laut Amerika Syarikat USS Zumwalt memulakan ujian di laut pertamanya pada Isnin. Kos pemusnah baru lebih $ 4 bilion untuk membina, mengambil beberapa dekad untuk membina daripada konsep dan reka bentuk tidak tanpa kontroversi dan risiko yang berpotensi.

Terbesar pemusnah pernah berpandu-peluru berpandu Tentera Laut, USS Zumwalt, kiri Bath Iron Works di sungai Kennebec di Maine untuk menguji kepercayaan laut.

US Navy’s largest guided-missile destroyer 
begins first sea trials . . .

The US Navy’s advanced stealth warship USS Zumwalt began its first sea trials on Monday. The new destroyer cost over $4 billion to build, took several decades to construct from concept, and its design is not without controversy and potential risk.

The Navy’s largest ever guided-missile destroyer, the USS Zumwalt, left the Bath Iron Works on the Kennebec river in Maine to test it sea worthiness.



"Sejak beberapa hari yang akan datang, Tentera Laut akan menunjukkan banyak sistem utama dan teknologi kapal," kata Kapten. Thurraya Kent, seorang jurucakap Tentera Laut, menurut Associated Press. "Angkatan Laut dan pembina kapal yang sedang melaksanakan program ujian ini pertama kapal kelas dengan ketegasan yang melampau dan awal ini di laut dalam tempoh akan membolehkan untuk mengenal pasti isu lebih awal dan pengurangan risiko."

“Over the next several days, the Navy will demonstrate many of the ship’s key systems and technologies,” said Capt. Thurraya Kent, a Navy spokeswoman, according to the Associated Press. “The Navy and the shipbuilder are executing the test program of this first of class ship with extreme rigor and this initial at-sea period will allow for earlier issue identification and risk mitigation.”


And there she goes, the Navy's stealth destroyer, the USS Zumwalt, headed to see past Popham Beach (Dan itu dia akan pergi, pemusnah stealth Tentera Laut, USS Zumwalt, yang diketuai untuk melihat masa lalu pantai Popham) #Maine #Zumwalt 10:44 PM - 7 Dec 2015

Pada 600 kaki panjang, Zumwalt adalah diselaraskan pemusnah peluru berpandu dengan senjata laser dan antena, serta pemanduan elektrik pendorongan direka untuk menggantikan armada semasa tentera laut pemusnah Arleigh-Burke. Lebihan kos dan kelewatan program mengetuai Tentera Laut untuk menghadkan pengeluaran pada 3, dengan anggaran kos ke atas $12.3 billion keseluruhan, peningkatan 37 % peratus pada awal anggaran $8.9 billion. Jumlah kos yang mungkin untuk mencapai $22 billion, menurut AP.

At 600 feet long, the Zumwalt is a streamlined guided-missile destroyer with laser weapons and antennas, as well as electric drive propulsion designed to replace the Navy’s current fleet of Arleigh-Burke destroyers. Cost overruns and program delays led the Navy to cap production at three, with costs estimated to top $12.3 billion total, a 37 percent increase on the initial $8.9 billion estimate. Total costs are likely to reach $22 billion, according to AP.


The US Navy's largest destroyer ever built, USS Zumwalt, just launched for sea trials. Cost: $4.3 billion (Pemusnah Tentera Laut Amerika Syarikat yang terbesar pernah dibina, USS Zumwalt, hanya dilancarkan untuk ujian di laut. Kos: $4.3 billion). 1:44 AM - 8 Dec 2015

Pada 16,000 tan, kapal itu boleh beroperasi secara bebas atau sebagai sebahagian daripada kumpulan pembawa serangan, dan mampu peperangan pelbagai misi - anti-udara, anti-kapal selam dan anti-permukaan. Ia mempunyai 80 periferal pelancaran sistem menegak, 2 maju 155 milimeter sistem senjata api, dan 2 30 mm dekat dalam senjata. Tanjakan bot tegas yang boleh memuatkan 2 bot pam, dan ia mempunyai penerbangan kapasiti lapang yang cukup untuk 2 helikopter Seahawk, atau satu Seahawk dan 3 pesawat, mengikut fakta fail Tentera Laut Amerika Syarikat.

At 16,000 tons, the ship can operate independently or as part of a carrier strike group, and is capable of multi-mission warfare – anti-air, anti-submarine and anti-surface. It has 80 peripheral vertical launch systems, two advanced 155 millimeter guns systems, and two 30 mm close-in guns. Its stern boat ramp can fit two rigid hull inflatable boats, and it has aviation capacity roomy enough for two Seahawk helicopters, or one Seahawk and three drones, according to the US Navy fact file.


The USS Zumwalt Deck Looks Like a Part of an Imperial Star Destroyer (USS Zumwalt Deck Kelihatan Seperti Sebahagian daripada Destroyer Imperial Star)

Ciri-ciri reka bentuk yang menyebabkan kontroversi, walaupun. Penerangan seperti tidak menarik perhatian"papak berat sebelah techno aisberg" merujuk kepada jambatan piramid seperti, yang Tentera Laut berkata, "mengurangkan [s] keratan rentas radar kapal, membuat kapal yang kurang boleh dilihat oleh radar musuh di laut."

Its design features are causing controversy, though. Unflattering descriptions such as a “slab-sided techno iceberg” refer to its pyramid-like bridge, which the Navy said “reduce[s] the ship’s radar cross section, making the ship less visible to enemy radar at sea.”


How exciting to see this special photo from a Bath resident of the Zumwalt destroyer underway in the Kennebec River (Bagaimana menarik untuk melihat foto khas ini dari seorang penduduk Bath pemusnah Zumwalt yang dijalankan di Sungai Kennebec) 8:10 AM - 8 Dec 2015

Kemudian ada badan tumblehome itu, depan bersudut gelombang-piercing di mana kapal-dua belah cerun keluar daripada masuk, menurut Pertahanan News, yang bertujuan untuk kepingan melalui gelombang sebanyak menaiki mereka.

Bentuk badan kapal di mana rasuk kapal yang sempit dari garis air ke dek atas tidak pernah dilihat dalam reka bentuk bot sejak Perang Rusia-Jepun pada tahun 1905, apabila pereka limbungan kapal Perancis digunakan tumblehome pemikiran ia akan mewujudkan keyakinan laut yang lebih baik. Apa yang mereka dapati adalah bahawa ia mewujudkan masalah kestabilan, tetapi ia mengambil Rusia untuk mencari ia sesuai untuk mengemudi melalui terusan.

Then there is the tumblehome hull, a wave-piercing angled front where the ship’s sides slope outward rather than inward, according to Defense News, which intended to slice through waves as much as ride them.

The hull form where the beam of the vessel is narrowed from the water-line to the upper deck has not been seen in boat design since the Russo-Japanese War in 1905, when French shipyard designers used the tumblehome thinking it would create better sea worthiness. What they found was that it created stability problems, but it took the Russians to find it was ideal for navigating through canals.


This Is The Navy's New Zumwalt-Class Destroyer Out At Sea For The Very First Time on (Ini Adakah Destroyer New Zumwalt-Class Tentera Laut keluar di laut buat kali pertama padanya) @kinja http://foxtrotalpha.jalopnik.com/this-is-the-navys-newest-destroyer-out-at-sea-for-the-v-1746694657

Lukisan pada sejarahnya, Pertahanan News melaporkan pada tahun 2007, sekurang-kurangnya 8 pegawai dan bekas, jurutera tentera laut, arkitek dan penganalisis tentera laut berkata mereka bimbang tentang kestabilan kapal, meningkatkan kebimbangan mengenai "berguling", "Melibas," dan kira-kira yang keupayaan stealth.

"Stealth adalah BS untuk memulakan dengan dan masih BS," kata seorang pengkritik, arkitek laut awam, memberitahu Pertahanan News.

"Masalahnya ialah bahawa sebagai padang kapal dan berhela di laut, jika anda mempunyai tumblehome bukannya suar, anda tidak mempunyai tenaga pembetul untuk membuat kapal yang datang kembali ke atas," Ken Brower memberitahu keluar. "Pada DDG 1000 [Zumwalt], dengan gelombang yang datang pada anda dari belakang, kapal pitches ke bawah apabila, ia boleh kehilangan kestabilan melintang sebagai buritan keluar dari air - dan pada dasarnya bergolek."

Drawing on that history, Defense News reported in 2007 that at least eight current and former officers, Navy engineers, architects and naval analysts said they were concerned about the ship’s stability, raising concerns about “rolling over,” “flipping,” and about its stealth ability.

“Stealth was BS to start with and is still BS,” one critic, a civilian naval architect, told Defense News.

“The trouble is that as a ship pitches and heaves at sea, if you have a tumblehome instead of flare, you have no righting energy to make the ship come back up,” Ken Brower told the outlet. “On the DDG 1000 [Zumwalt], with the wave coming at you from behind, when a ship pitches down, it can lose transverse stability as the stern comes out of the water – and basically roll over.”


IKYN: Leading this awesome new @USNavy destroyer: Capt. James Kirk! (IKYN: terkemuka menggerunkan USNavy pemusnah baru:. Kapten James Kirk!) http://foxtrotalpha.jalopnik.com/this-is-the-navys-newest-destroyer-out-at-sea-for-the-v-1746694657 #Zumwalt

Pegawai-pegawai dan jurutera Tentera Laut menegaskan reka bentuk yang selamat, dan mata untuk ujian meluas menggunakan komputer dan pelbagai model berskala-turun yang telah pun diuji.

Bersama-sama dengan persoalan ciri reka bentuk dan kos berlebihan kebimbangan mengenai sama ada pembinaan kapal seperti ini adalah penggunaan berhemat wang pembayar cukai pada abad ke-21 - dan patut hak untuk peperangan masa depan.

"Tiada kapal yang lebih menarik dalam cara yang ia menghubungkan masa lalu dengan soalan-soalan yang mengelilingi masa depan perang tentera laut," Peter Singer, felo kanan di New America Foundation, kepada AP. "Ia adalah kedua-dua throwback dan kejayaan. Ia adalah saiz kapal perang Perang DUNIA I, asalnya direka untuk pengeboman tembakan pantai, peranan ramai yang tidak pasti kita juga perlu apa-apa lagi, tetapi benar-benar revolusi dengan cara lain."

Navy officials and engineers insist the design is safe, and point to extensive testing using computers and a variety of scaled-down models that have already been tested.

Along with questions over design features and costs overruns is concern about whether shipbuilding of this kind is a prudent use of taxpayer’s money in the 21st Century – and the right fit for future warfare.

“No ship is more interesting in the way that it links the past with the questions that surround the future of naval war,” Peter Singer, a senior fellow at the New America Foundation, told AP. “It is a both a throwback and a breakthrough. It is the size of a World War I battleship, originally designed for gunfire shore bombardment, a role many are not sure we even need any more, but utterly revolutionary in other ways.”

READ MORE: http://on.rt.com/6yt6






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.