Saturday 5 December 2015

Ulang Tahun hadir: RT rangkaian berita pertama mencecah 3 bilion tontonan di YouTube . . .


nUSANTARa Ia telah mengambil saluran YouTube RT kurang daripada 12 bulan lagi 2-3 bilion tontonan untuk video pada rangkaian perkongsian media, kerana RT meraikan ulang tahun ke 10 tahun dan kekal di hadapan CNN, BBC dan lain-lain pesaing TV arus perdana.

"RT kekal pemimpin DUNIA untuk beberapa tahun dari segi menjana kandungan berita yang menikmati permintaan yang tinggi dengan penonton antarabangsa," kata Kirill Karnovich-Valua, Ketua Projek Online di salurannya. "Kami sentiasa berinteraksi dengan penonton, mengkaji sikap dan minat mereka untuk membuat projek-projek pasti RT talian semasa dan masa depan yang paling sesuai dengan mereka."

Anniversary present: RT first news network 
to hit 3bn views on YouTube . . .

It has taken RT’s YouTube channels less than 12 months to go from 2 to 3 billion views for its videos on the media sharing network, as RT celebrates its 10-year anniversary and stays ahead of CNN, BBC and other mainstream TV rivals.

“RT has remained the world leader for a number of years in terms of generating news content that enjoys robust demand with international audiences,” said Kirill Karnovich-Valua, Head of Online Projects at the channel. “We constantly interact with our viewers, studying their attitudes and interests to make sure RT’s current and future online projects are most relevant for them.”



Malah lebih daripada tahun-tahun sebelumnya, RT telah dapat menarik penonton dengan rakaman yang sering menunjukkan bahagian yang berbeza peristiwa berita yang besar, atau klip asal yang tidak dapat dilihat di tempat-tempat lain.

"Pada pendapat saya pasaran telah menjadi sedikit lebih homogen kerana ia membangun, itulah sebabnya ia menyeronokkan untuk bekerja dengan RT pada platform yang kandungan nilai dari perspektif yang tidak sentiasa diwakili dalam berita arus perdana," kata Ivor Crotty, Ketua Media Sosial RT.

Even more than in previous years, RT has been able to attract viewers with footage that often shows a different side of big news events, or original clips that can’t be seen anywhere else.

“In my opinion the market has become a little more homogenous as it develops, that’s why it’s fun to work with RT on platforms that value content from perspectives not always represented in mainstream news,” said Ivor Crotty, the RT’s Head of Social Media.



Pelbagai saluran RT - termasuk RUPTLY, cabang agensi berita yang - telah bekerja bersama-sama untuk menyampaikan berita melalui platform baru.

RT’s various channels – including RUPTLY, its news agency arm – have worked together to deliver news through new platforms.


"Walaupun peningkatan pertumbuhan adalah dihubungkan dengan skala, kita juga organisasi yang lebih baik daripada kami setahun yang lalu. Kerja berpasukan dengan Ruptly telah membuat sumbangan besar kepada pertumbuhan kami pada tahun ini, menyampaikan viral seperti sami Shaolin. Kami juga livestreaming lebih dalam menegak Rusia dan Sepanyol dan itu sungguh popular dengan YouTubers, "kata Crotty.

“While growth acceleration is connected to scale, we’re also a better organization than we were a year ago. Teamwork with Ruptly has made an enormous contribution to our growth this year, delivering virals like the Shaolin monk. We’re also livestreaming more in the Russian and Spanish verticals and that’s proven very popular with YouTubers,” said Crotty.


Sudah tentu, sebagai saluran yang menandakan 10 tahun ke udara dan 8 tahun di YouTube, RT juga dapat bergantung kepada katalog mereka semakin meluas ribu video yang lalu, yang terus berada dalam permintaan.

Of course, as the channel marks 10 years on-air and 8 years on YouTube, RT has also been able to rely on its ever-widening catalogue of thousands of past videos, which continue to be in-demand.


Selepas mengambil masa 6 tahun untuk mencapai bilion kali pertama, saluran RT, yang kini mempunyai lebih 3 juta pelanggan, hanya mengambil masa 18 bulan untuk mencapai 2 bilion, dan memukul semasa 3 bilion peristiwa ini dalam masa kurang 1/3.

Selepas melancarkan perkhidmatan baru di Jerman, Cina, dan Perancis, bersama-sama dengan perkhidmatan yang popular Sepanyol dan Arab, RT bersedia untuk pertumbuhan yang lebih pantas pada 2016.

After taking six years to reach its first billion views, RT’s channels, which now have over three million subscribers, took just 18 months to reach two billion, and hit the current three-billion milestone in a third less time.

After launching new services in German, Chinese, and French, together with its popular Spanish and Arabic services, RT is poised for even faster growth in 2016.

READ MORE: http://on.rt.com/6ybr

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.